راهنما و همراه شما در مسیر ((ترک اعتیاد))

اتاق سبز یا سم زدائی (اطلاعات تکمیلی)

بنام خدا

آموزش خدمتگزاران حیطه سم زدائی مراکز اقامتی میان مدت ( پیش نویس)

تنظیم : حمید افشاریان مردادماه 1394



بهترین تعداد

5 نفر بهترین شکل از نظر تعداد می باشد . یک خدمتگزار بعنوان مسئول یک نفر تمدید دوره بعنوان معاون و سه نفر رهجو که در حال گذراندن دوره 28 روزه خود هستند . همیشه بایستی حداقل دو نفر از 5 نفر در اتاق حاضر باشند ( مسئول و یک رهجو یا معاون و یک رهجو) .

ساعتهای شیفت و استراحت 

- شیفت یک  شب (23:00 تا 3:30 صبح) معاون و یک رهجو

- شیفت دو شب (3:30 تا 7:30 صبح) مسئول واحد ویک رهجو

از سه نفر رهجو تازه وارد در تیم هر شب یکنفر بصورت کامل استراحت می نماید. محل استراحت شیفتهای مختلف ترجیحا خارج از اتاق سبزمی باشد. کل اعضاء تیم از ساعت 17:00 الی 23:00 در اتاق حاضر هستند.

جلسه توجیهی تیم

مسئول تیم هفته ای یکبار ترجیحا جمعه شب با کل اعضاء جلسه ای برگزار نماید در این جلسه در خصوص شیوه برخورد با تازه واردین و ساعت شیفتها گفتگو می گردد.

مدت حضور تازه واردان در اتاق سبز

حداقل حضور تازه واردان در اتاق سبزپنج روز و حد اکثر آن یک هفته می باشد( مگر در مواردی که بیمار بسیار از نظر جسمی ضعیف باشد).

تشویق و آموزش

در بدو ورود مسئول یا معاون ضمن خوشامد گوئی و معرفی فرد تازه وارد به سایرگروه چگونگی زندگی کردن و مدت آن را به ایشان یاد آوری نموده که مهم ترین آن:

- از روز سوم برای صرف غذا به گروه اصلی ملحق می گردد و باتشویق آنها مواجه می شود (با هماهنگی مدیر داخلی جهت ایجاد فضای تشویق)

- از روز سوم حضور در جلسه خودیاری گروه اصلی ومواجهه با تشویق آنها ( با هماهنگی مدیر داخلی جهت ایجاد فضای تشویق)

تعیین جای خواب و آماده سازی بیماران جهت استراحت شبانه

بدلیل اینکه تازه واردان را هم سوء مصرف کنندگان مخدر و هم سوء مصرف کنندگان مواد محرک ویا تازه واردینی با مصرف هردوی آنها (میکس) تشکیل می دهند و باتوجه به این مساله که دوره محرومیت هرکدام از ایشان علائم خاص خود را دارد( ازنظر کمیت خواب ) تا حد امکان دوستانیکه مواد محرک را بصورت غالب مصرف می نمایند بدلیل اینکه یکی از علامتها در دوره کناره گیری خوابیدن می باشد از درب اصلی و تلویزیون فاصله داشته باشند .

قبل از استراحت خدمتگزاران تازه واردان را جهت پاشویه به فضای هدایت نموده و ایشان را پاشویه نمایند . بغیر از حالت تسکین و آرامش برای تازه واردان همراهی خدمتگزاران باعث ارتباط بهتر ایشان و پر شدن بانک عاطفی فیمابین آنان می گردد .( ابتدای مسیر تاثیر گذاری گروه همتا بعنوان رول مدلینگ )

ادامه مطلب را  در همین بلاگ پی گیری نمائید.http://tarketiad.blog.ir


اتاق سبز

اتاق فیزیک

ترک اعتیاد

سم زدائی

مرکز اقامتی میان مدت

کمپ ترک اعتیاد

گروه همتا

۹۴/۰۵/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
ترک اعتیاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی